A Tudatos Online Vásárló 5 pontja!
Online világ ide vagy oda, valaki szeret online vásárolni, valaki soha nem vásárolna. Ki - ki pro-kontra érvekkel a döntése melett . Persze nagyon jó ,ha nincs időnk elmenni megnézni, egy - egy terméket,akkor még este ,a laptop előtt tudunk kutakodni az interneten.De a böngészésen kívül, néha nem árt tudni ,hogy mit is rendelünk, és rendelés után mit várhatunk. Hát Lássuk!
Mint, mindenki én is szeretek szörfölni a neten, és bevallom őszintén, nekem is volt már pár "bóvli" rendelésem az interneten, amit tudtam ,hogy kelleni fog, de amikor megékezett mégiscsak rájöttem,hogy nekem a termékre tulajdonképpen semmi szükségem,vagy már akkorra találtam valami jobbat a rendeltnél. Ezután ciki - nem ciki visszavitte a csomagom a futár.De sajnos ez is benne van a pakliban, hogy "köszi ,hogy hoztad ,mégsem kérem,bocsi ." Gondolom nem én vagyok ezzel egyedül. Ezt elkerülendően írodott a cikk, a tudatos online vásárlásról , hogy kicsit okosabban, megfontoltabban ,hogyan tudunk rendelni,hogy az biztosan jó legyen, illetve ,hogy biztonságban , épségben meg is érkezzen hozzánk.
1. A tudatos vásárló vásárlás előtt TÁJÉKOZÓDIK
Nyilván van, egy kiszemelt termék, amire nekem a (vásárlónak) szüksége van, bármilyen termék is az. Vásárlás előtt rákeresünk a méltán híres GOOGLE-ba, és már helyben is vagyunk. Itt minden szükséges információt ,megtalálunk a termékről,kezdve a leírástól, hol lehet megvásárolni, összehasonlítani a többi termékek stb. Tehát a lényeg a tájékozódás. Most egy kicsit a A Világításcenter.hu-ból indulok ki .Tehát miután nagyon sok villamossági anyagot találtok az oldalon, amihez, nem árt némi villamosipari ismeret.Vásárlás előtt jól jöhet, ha a rendelő tud egy villanyszerelő, vagy műszaki szakemberrel konzultálni. Persze, ha alap termék információkra van szüksége a vásárlónak, megkeresés után bármiben tudunk segíteni, de sok esetben ,egy szerelő tud pontosat mondani a rendelni kívánt termékről, annak darabszámáról főleg,ha egy komplett házfelújításról, átalakításról van szó.Minden háztartás más-más felszereltségű, kialakítású. Így jobb ha ,az a szerelő rendel, aki majd a későbbiekben fel is szereli az adott termékeket. Ha esetleg ezermesterek vagyunk , akkor is járjuk utána a kérdéses dolgoknak. Ezzel nem árt tisztában lenni a rendelés leadás előtt. Nehogy, már a beépítés előtt döbbenjünk rá,hogy esetleg a termék amit rendeltünk ,rossz, vagy nem megfelelő a kívánt helyre, hiszen így sokkal kevesebb procedúrától megkíméljük magunkat.
2. A rendelés leadáskor pontos adatok megadása
Az adatok mint minden helyen, nagyon fontosak. Legfontosabb,hogy gondolkozzunk hosszútávra. Csakis olyan átvételi helyet adjunk meg, ahol biztosan megtalálnak minket ,az előre becsült kiküldési időpontban. Kevesen tudják, de egy rosszul megadott email cím, egy 6 illetve 8 számjegyből álló telefonszám bizony,komoly problémát tud jelenti ,ha esetleg keresni kell az ügyfelet, arról nem is beszélve, ha viszik a csomagot. Tehát figyeljünk a pontos adatokra , ha meg szeretnénk kapni a csomagot, illetve ha szeretnénk tudni,éppen hol tart a rendelésünk.
3. Számlaigény
Természetesen mindenki kap számlát. Nálunk ez úgy működik,hogy már egy jó ideje elektronikusan mennek a számlák az email címekre. Kvázi ezért is fontos jól megadni az email címet, nehogy ,egy másik emberke kapja meg a mi számlánkat. Ha vállalkozók vagyunk , van lehetőség papír alapú számla elkészítésére. Ez külön kérés.Ha a rendelő,nem megírja nekünk ,hogy "papír alapú" számlát kér, akkor sajna automatikusan megy az elektronikus. Itt hozzátenném, az elektronikus számlánk, egy ellenőrzött, Nav által elfogadott, könyvelésbe betehető számla.Tehát aggodalomra semmi ok. Nem mellesleg kíméljük a környezetünket.Tehát a lényeg,hogy mindenki kap számlát.Egyrészt ez az igazolás a vásárlásról, és fizetésről, illetve a garanciális igazolás egy-egy termékre, amikre 1-2-5 év garancia van megszabva. Másrészt cég részére, akár el is tudjuk számolni az adott terméket a cégünkbe.
4. Csomagátvétel
És igen, a bizonyos csomagátvétel. Ez egy kritikus pontja a folyamatnak.Sokaknak okoz nagy gondot, úgy szerveznie a napját,hogy át tudja venni a csomagját. Sajnos mi is, nagyon sokszor találkozunk olyan vevői kérésekkel, hogy előre szóljunk , telefonáljunk, ha megy a csomag, és adjunk tájékoztatást az átadás időpontjáról. Mi és még nagyon sok webáruház segít a vevőknek ,hogy biztosan megkapják az csomagjaikat, ha már elküldés után merülnek fel változtatások. De itt hívnám fel a tudatos vásárlók figyelmét,hogy, itt kellene sokszor a vásárlók részéről ,is egy kis utánajárás akár futárszolgálatnál akár a webshoptól. Nem utolsó információ, ha már elküldtük a csomagot, számíthatunk rá a következő 24 H órában,hogy azt meg is kapjuk. Illetve fontos lehet még, az emaijeit a csomagküldés napjától ellenőrizni. A futárcégek is ide küldik az értesítőt a csomag kiszállításáról, futártelefonszámmal együtt. De ha van rá mód ,olyan helyre kérjük a csomagot, ahol tuti át tudjuk/ tudják venni. Megkérjük a szomszédot, szülőket, gyereket, kollégát bárkit aki tud segíteni, vagy esetleg ,mi megyünk érte magunk a PICK PACK pontra, vagy átvevőhelyekre. Mindenki eldöntheti,hogy Neki melyik megoldás a legjobb a csomagátvételre.
5. Elégedettség - Elégedetlenség?!
Nyilván, ezt a legkönnyebb eldönteni egy rendelés után. Mihelyt az ember keze ügyébe kerül a rendelése. Minden aszerint történt-e,mint amit elvárt volna a cégtől, a kiszolgálás olyan mértékű volt-e, mint amit elvárt, és végső soron, a termék megfelel - e a leírtaknak, megfelel -e számunkra a célnak stb. Így tudunk döntést hozni legközelebb,hogy az adott cégtől újból rendelünk-e vagy sem, ajánljuk-e ismerőseinknek vagy sem. Illetve a felszerelés után, hogy minden úgy működik-e ahogy azt mi elvárnánk.
Reméljük csak jó tapasztaltait vannak az online vásárlásról. :)