Egy Márka Óriás Története
Ha azt mondom, egy márka,egy brand, egy családi vállalkozásból elindult cég,már egy hatalmas multi cég.Legalább 4-5 nagy márkanév eszünkbe jut, és valószínűnek tartom, hogy közte lesz a Philips márka is. A cég maga nagyon sok oldalúan,és minden fogyasztói igényre odafigyelve gondolkodik.Mára multicég lévén, nem engedheti meg magának a silány minőséget, csakis minden igényt kielégítő termékeket forgalmazhatnak, adhatnak ki a kezünkből.Ez a miliő, ami eszünkbe jut a Philips szó hallatán, mind egy családi vállalkozásból nőtte ki magát.Példaértékű, ahogy feljebb és fejlebb mászott a ranglétrán, és újabb és újabb sikereket tudott/tud elérni ebben a szegmensben. Kicsit beleástam magam, a történetébe, mégis honnan-hová nőtte ki magát, egy kis történelem.Lenyűgöző.
A Kezdetek 1891-1915
A cég 1891-ben indult, Eindhoven-ben Hollandiában, egy bizonyos Gerard Philips, és édesapja Frederick volt az alapítója.Kezdetben szén izzólámpákat, és egyéb elektrotechnikai eszközöket gyártottak.Az első gyárat mint múzeumot adoptálták. Az igazi multinacionális alapokat 1912-ben teremtették meg.Ebben az évben jelent meg az amszterdami tőzsdén is, forgalmazott részvényekkel.A cég,már kezdéstől egy export orientált cég volt.Nagy beszállítója volt Oroszország,a Téli Palotát is a Philiips világította ki anno.
Röntgen, Rádió felvétel 1915-1925
1916-ban királyi elismerést kapott a 25. éves fennállására a cég. Ebben az időszakban kezdte meg fejlesztését, több termék skálából.Ilyen volt a röntgencső és a rádió felvétel. Ekkortájt indult meg az értékesítés egész Európába, és olyan országokban mint Kína,Ausztrália, és Brazilia.
Rádió,Televíziók,Elektromos Borotvák 1925-1940
1927-ben elkezdte a cég a rádió gyártását, akkor volt a siker,hogy már az első 5 évében 1 millió darabot sikerült értékesíteniük.Ezzel a Philips cég vált, a legnagyobb rádió gyártójává. 1933-ban orvosi röngten csövek berendezéséket értékesíteni az Egyesült Államokban.1938-ban bemutatta első televízióját, egy évvel később pedig, előrukkolt a férfiakra tekintettel egy első elektromos borotvával amivel úttőrönek számított akkoriban.
Technológia áttörések sorozata 1940-1970
Egymás követték a technológiai áttörések a Philips gyárnál.1949-ben a rosszindulatú tumorok kezelésének kutatása, mely áttörőnek számított az orvostudományban.1950-ben alakult meg a Philips Records.1963-ban bevezette a kompakt audió kazettát,és ezzel globális standand kazetta szabvánnyá vált. Ugyanebben az évben, tömegesen vették a kazettékat, sokat javult a hangzás rendszere is, illetve a zene-hang rögzítésében pedig a bakelit lemezek váltak "divatikonná".
Termék Innováció: Kép - hang - adat 1970-1980
A termék innováció nem lassított le,sőt, ezekben az években napirendi pontként szerepelt az energiahatékonyság , így a Philips is kivetett benne a részét. Piacra dobta az energiatakarékos lámpákat.Továbbá kulcsfontosságú volt a feldolgozás,tárolás,hang és adat továbbítása.Később követett az optikai távközlési rendszerek LASERVISION optikai rendszerek. 1972-ben mutatta a Philips az első otthoni videomagnót, aminek a teljes terjedelme, 30 illetve , 45 perces volt.Később a márka 1, illetve 2 órás videórögzítést kínált a fogyasztóknak .
Mérföldkő - CD megjelenése 1980 - 1990
1982-1983-ben került piaci bevezésre a CD, amit közösen a Sony-val fejlesztettek ki. Ez egy új digitális formát képviselt , a digitális formában szállított tiszta hang nélküli háttérzaj.Sikeressének a kulcsa ,az azonnali gyártási jogok megvásárlása, és CD szabvány megtartása.A Philips a televízió gyártás pedig rekodokat döntögetett , több mint 100 millió gyártott tv 1984-ben.
Messzemenő tervek, és nagy sikerek 1990-2000
Az 1990-as években rendkívül nagy sikerek ért el a Philips gyár.Jelentős változások következtek, megváltoztatta , egyszerűsítette szerkezetét,és csökkentette a területeket ahol addig működtek. Az egészségügyben elfogadott egy könyebben használható , emberközpontú termék kialakítását, amely az egészségügyben ad segíséget az orvosok és beteg számára egyaránt.A CD sikere után, jött a DVD lemez újból társulva a Philips a Sonyval.Ez az áttörő termékfejlesztés volt, a leggyorsabb növekvő termék a kereskedelemben.
21. Század Tartós elkötelezettség és Innováció
2004-ben lecseréte szlogenjét : "Let make things better"=Tegyünk jobbá a dolgokat, a "Sense and Simplicity"=Értelem és Egyszerűség szlogenre. 2011-ben súlyos károkat szenvedett a Philips márka , hiszen majdnem 80 %-al esett vissza a nettó nyeresége, és közel 4500 embert bocsájtottak el, hogy lépést tudjanak tartani a költségcsökkentő programmal.2014-ben jelentették , hogy szétválasztják az egészégügyi , világítástechnikai, és a fogyasztói szegmenseket egymástól. Azóta Philips visszanyerte vásárló erejét, és további sikeres éveket zár.
Philips és a Világítástechnika
|
Philips Lights-Brazilia 2014 Futball
Philips Lights- AC/DC koncert
Philips Light-Új korszak a Zöldség és Gyömölcs természtésben Led világítás
Egyszerűen ha ezek körül a termékek közül választunk nem foguk, félrenyúlni, illetve megbánni döntésünket, hiszen egy cég óriás garantálja a megbizhatóságot, és a minőséget.